مقالات آرشیو خبر ها
چرا توز باید یک سال دیگر در یووه می ماند ؟

چرا توز باید یک سال دیگر در یووه می ماند ؟

در اروپا بازیکنان بزرگ زیادی داریم اما حضور آن ها تفاوتی در ناراحتی ای که زمان از دست دادن یکی از آن ها احساس می کنیم ایجاد نمی کند .

همه مردم و همه فوتبالیست هایی که به قاره ، کشور یا شهر دیگری مهاجرت می کنند دوست دارند روزی به زادگاه خود برگردند و این همان دلیلی بود که توز را متقاعد کرد به بوکا جونیورز برگردد . جایی که اولین بازی های خود را در 16 سالگی در آن جا انجام داده بود . این تصمیم ، به نظر تصمیم درستی بود اما فقدان او را حس خواهیم کرد .

حضور 9 ساله توز در اروپا شاید با کلماتی همچون جدال ، درگیری و اتفاقات خارج زمین [که همیشه او مقصر آن ها نبوده است .] شناخته شود اما نباید فراموش کنیم او یکی از بهترین مهاجمین دهه اخیر قاره ِ اروپا بود و بازی او قطعا یکی از چشم نواز ترین ِ آن ها . در 2006 و بعد از قرار گرفتن در کنار ماسکرانو و الن پاردو و عکس گرفتن با این دو ، دوره بازی اروپایی ِ توز روشن نبود و شما هیچ گاه می دانید درآینده چه اتفاقی برای شما خواهد افتاد . بعد انتقال ماسکرانو به لیورپول ، توز ماند ، گل زد تا وستهم را سرپا نگه دارد ، در رقابت با شفیلد یونایتد مانع از سقوط تیمش بشود و یکی از حرکات جنجالی خودش را انجام داد . [اشاره به گزارشی که جیسون بِرت درباره خرج 20 میلیونی توز که روی دست وستهم گذاشت.]



هیچکس فکر نمی کرد این دو بازیکن چندین سال بعد در فینال لیگ قهرمانان رو به روی یکدیگر بازی کنند !

سپس او به منچستر یونایتد پیوست . چند فصلی در آنجا بود تا اینکه بدترین کاری که می توانست انجام دهد انجام داد و به خاطر " همسایه های پر سر و صدا " و " پیشنهاد من سیتی " ، منچستر یونایتد را رها کرد و کیا جوریابچیان ، نماینده نامشهور او این انتقال را رقم زد . در سوی دیگر ، از دوران حضور او در من سیتی می توان به علامت دادن های فتنه انگیز در جشن پیروزی و ممانعت از حضور در زمین در برابر بایرن مونیخ اشاره کرد . اینگونه داستان توز ادامه پیدا کرد ...

این موارد را به یاد داریم اما زمانی که کارلیتوس به یووه منتقل شد ، همه ما یک توز جدید را دیدیم . توز ورژن 2.0 ! ورژن ِ جدید ِ او گرسنه تر شده بود و در دو فصل 50 گل زد ، دو اسکودتو برد و به فینال لیگ قهرمانان رسید . شاید بهتر شدن با افزایش سن رابطه داشته باشد اما یووه توانست راهی برای بهترین شکل استفاده از این آرژانتینی به دست بیاورد و تیم را حول محور او شکل دهد . هرچند که تجربه او در منچسترها به او کمک کرد .

در سال 2007 بعد از حضور در اولدترافورد ، سریعا با رونی و رونالدو کنار آمد و خط حمله سه نفره خطرناکی برای فتح لیگ برتر و لیگ قهرمانان به وجود آوردند و نشاط را به تیم فرگوسن اضافه کردند . فقط 4 مدافع اصلی من یو بیشتر از توز در آن فصل بازی کردند و او با 19 گل بعد از رونالدوی ِ 42 گله دومین گلزن من یونایتد شد . اما فرگوسن شاید به خاطر مسائل خارج از زمین تصمیم گرفت برباتف را از تاتنهام با 30 میلیون جذب کند و اینگونه توز به کناره زمین رفت . این انتقال باعث ایجاد مشکلاتی برای او در فصل 2008/09 شد ولی او کسی نبود که از ابراز این ناراحتی بترسد .



شاید توز فقط در یوونتوس بدون حاشیه بود !

شاید خشم فرگوسن باعث شکوفایی استعداد های او در سیتی شد . توز در فصل اول 29 گل و در فصل دوم 23 گل زد تا محبوب هواداران من سیتی شود اما مغضوب هواداران من یونایتد . در کنار این همچنان درام های توز وجود داشت . مثل درخواست انتقال او در اواسط فصل دوم حضورش که من سیتی با آن موافقت نکرد . هرچند که با خرید اگوئرو قضایا کمی جدی تر شد . با حضور اگوئرو و جذب ادین ژکو ، هم زمانی که جایگاه او کمرنگ و کمرنگ تر می شد ، مشکلات و میزان عدم آمادگی او هم آشکار تر . در سپتامبر 2011 و در ورزشگاه آلیانز آره نا مشکلات به اوج خود رسید . درخواست مانچینی از توز برای گرم کردن و حضور او در زمین که با مخالفت و بی توجهی توز همراه شد . علی رغم آن اتفاقات ، دوران حضور او در سیتی ادامه یافت اما باشگاه هیچ وقت آن توز با فرم اولیه خود را ندید . فرمی که هواداران یووه از دو سال پیش بارها و بارها آن را دیده اند .

و این موضوع همان است که باعث ناراحتی است . او یووه را ترک می کند در حالی که یوونتوس به تازگی و پس از مدت ها به جایگاه خوبی در اروپا رسیده است . توز ِ ورژن یوونتوس از زمین تا آسمان با توز ِ ورژن ِ وستهم و منچسترها فرق داشت . توزی آماده تر و سریعتر و بهتر . او لحظات زیبایی را در یووه خلق کرد . مثل گلی که از نیمه توپ را برداشت و وارد دروازه پارما کرد یا پنالتی ای که در برابر رئال در نیمه نهایی لیگ قهرمانان به دست آورد .

دیدن مهاجم 31 ساله بانوی ِ پیر در لیگ قهرمانان 2015/16 بسیار دلنشین بود اما او تصمیم گرفت به آمریکای جنوبی برگردد و این انتخاب او قابل تحسین است . هرچند که کسی او ار فراموش نخواهد کرد و دل هواداران برای او تنگ خواهد شد .

" تیم ترجمه انجمن هواداران باشگاه یوونتوس "


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
سهیل شناس خوش
سهیل شناس خوش«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: